Natrag

Plja~ka

Pljačka

 

Crna rupa beskonačnog bankrota: kako su se zaduživale privatne televizije u Srbiji

 

Kome su oni došli, loše su prošli

 

Happy TV je pred bankrotom, a TV Avala još nije zvanično u stečaju samo zato što to još nije tražio ni jedan poverilac. Jedna od retkih medijskih kuća koja u Srbiji posluje sa dobitkom je Fox Televizija doo, vlasnik Prve srpske televizije.

 

Miodrag K. Skulić

 

Happy TV doo, Beograd, u svom poslovanju gomila gubitke iz godine u godinu. Na kraju 2012. kumulirani gubici dostigli su 1,67 milijarde dinara, a broj zaposlenih 135.

Vlasnici ovog društva  su: 62,76 odsto Ideogram doo, Beograd i 37,24 odsto Kanal-1 doo, Beograd sa ukupnim ulogom od 7,1 miliona dinara. Vlasnik Ideogram-a je Petar Ratković sa osnivačkim kapitalom od 22 hiljade dinara, društvo ima dva zaposlena i iskazani gubitak u poslovanju od  26,8 miliona dinara. Vlasnik Kanala-1 je Ideogram sa 50,9 miliona dinara i bez zaposlenih, a ne iskazuje ni poslovne prihode. Zakonski zastupnik je Aleksandra Krstić.

U 2012. broj zaposlenih se povećao  za 21.  Na samo 415 miliona dinara prihoda u 2012. iskazan je gubitak od 189 miliona dinara, dok je u godini pre na prihodu od 291 milion dinara iskazan gubitak u iznosu od 114 miliona dinara. Gubici u poslovanju 2010. i 2011. bili su: 409 i 318 miliona. Tako je ovo privredno društvo izgubilo celokupan osnovački kapital i pored toga napravilo gubitak veći od kapitala za milijardu i 170 miliona dinara.

Celokupna poslovna imovina zajedno potraživanja koja ima na kraju 2012. iznosila su milijardu i 312 miliona dinara, a ukupne obaveze su dve milijarde i 482 miliona dinara. Sa 21,8 miliona evra duga Happy TV ima finansijskih problema, ali ih prevazilazi avansima i pozajmicama povezanih pravnih lica proizvođača cigareta, vinjaka, jestivog ulja, šporeta i pekarske industrije.

  TV AVALA doo, Beograd, iako ne emituje program, nema još pokrenut stečajni postupak. Na kraju 2012. kumulirani gubici dostigli su 3,3 milijarde dinara. I pored takvog poslovanja privredni sud nije još pokrenuo stečajni postupak, jer se niko od poverilaca verovatno još nije obratio sudu, a odmah zatim sud će proglasiti bankrot.

Vlasnici ovog društva su: 45,65 odsto Danko Đunić, 4,95 odsto Željko Mitrović, 48,41 odsto Greenberg Invest GmbH, Austrija i 0,99 odsto Ekonomski institut, u pretežnom vlasništvu Danka Đunića i Aleksandra Vlahovića  sa ukupnim ulogom od  207 miliona dinara. Zakonski zastupnik društva je Dušan Pančev.

U 2012. broj zaposlenih smanjio se za 42 na 91 osobu, a danas, najverovatnije, nema nijednog zaposlenog.  Na samo 297 miliona dinara ostvarenog prihoda u 2012. iskazan je gubitak od 452 miliona dinara, dok je u 2011. na 363 miliona prihoda iskazan gubitak od 408 miliona. Tako je ovo društvo izgubilo celokupan osnivački kapital od 207 miliona dinara, i napravilo gubitak iznad kapitala od tri milijarde i 52 miliona.

TV Avala ima blokiran tekući račun duže od godinu dana, a blokada je dostigla iznos od 212 miliona dinara.

Celokupna poslovna imovina, sa potraživanjima koja ima, na kraju 2012. iznosila su 235 miliona dinara, a ukupne obaveze 3,3 milijarde dinara. Sa 30 miliona evra duga TV Avala odlazi sigurno u bankrot.

Kad se pokrene stečajni postupak i imenuje stečajni upravnik, ako on ne sačini dubinsku analizu kako se Avala i kod koga zadužila 30 miliona evra i kako je to sve proćerdano, onda nam ne trebaju ni Zakon o stečaju, ni stečajni upravnici, ni sudije, ni kriminalistički inspektori, već treba da se proglasi procvat „bećarske ekonomije".

Fox televizija doo, Beograd jedna je od retkih medijskih kuća za proizvodnju i emitovanje tv programa (vlasnik Prve srpske televizije) koja je u 2012. pozitivno poslovala, mada je u prethodnim godinama iskazivala znatne gubitke. Vlasnici ovog društva sa ograničenom odgovornošću su: 51 odsto Nova Broadcasting doo, Beograd i 49 odsto Warraner Limited, Kipar sa ulogom od  157 miliona dinara. Ulagači su uplaćivali osnivački kapital 2006 i 2007. Direktor je Pavel Stančev, francuski državljanin, a njegov supotpisnik Nikolaos Angelopoulos, grčki državljanin.

Iza obe pomenute firme je grčki milijarder Minos Kiriaku, vlasnik Antena Grupe iz Grčke.

Fox je izgubio ceo osnivački kapital,  i u pogledu likvidnosti ne stoji najbolje, jer ima poslovnu imovinu od 2,7 milijardi dinara, a obaveze od 4,4 milijarde dinara. Gubici u poslovanju bili su 14,5 miliona dinara u 2011, 359 miliona dinara u 2010. i 691 milion dinara u 2009.

U 2012. Fox je ostvario 3,2 milijarde prihoda i sa 224 zaposlena imao dobitak od 314 miliona dinara, ili 2,76 miliona evra. Dugovi su iznad imovine za 14,8 miliona evra i firma ima obaveze veće od jednoipogodišnjih prihoda.

 

 

 

 

podeli ovaj članak:

Natrag
Na vrh strane